Evaluering på årets uge 37
Dette års uge 37 kampagne ser særligt godt ud både i forhold til antal deltagende klubber og antal deltagere ude i klubberne. I år har vi forsøgt os med et spørgeskema, så vi har et bedre sammenligningsgrundlag i årene fremover samt har flere data at evaluere indsatsen på.
I faktablokken herunder ses tallene fra dette års uge 37, sammenholdt med data fra 2021. Dog er det kun antal deltagende klubber, antal deltagere og tilkendegivelser på medlemskab, som vi kan sammenligne på (dog med forbehold for at det ikke er alle klubber der har svaret på spørgsmålene både i 2021 og 2022), da det først er i år vi har valgt at se på flere parametre heriblandt også mere kvalitative data.
Fremgang
- Vi har haft en fremgang på 10 klubber i år i forhold til sidste år – rigtig flot fremgang.
- Der er hele 352 deltagere i år fremfor sidste år, hvor der var 233 deltagere.
- I gennemsnit har der været 9,3 deltagere pr. klub i 2022 og af de 9,3 deltagere er der ca. 2/3 som har tilkendegivet at de vil melde sig ind i klubben.
- Langt de fleste klubber er meget tilfredse med kampagnen og 84 pct. af klubberne har allerede tilkendegivet, at de gerne vil deltage igen næste år.
Der er ingen tvivl om at vi lykkedes særligt godt med vores uge 37 kampagne, ikke kun set på øvrige aktiviteter i DGI Bordtennis, men også på tværs af idrætter i DGI. Det er et super godt og effektivt arbejde BAT60 laver i forbindelse med uge 37, og vi skal selvfølgelig fortsætte i samme gode spor fremover, lyder det fra DGI Bordtennis.
Fakta uge 37 – 2022:
Antal deltagende klubber:
2021: 34
2022: 44
Antal deltagere:
2021: 233 (svar fra 30 klubber)
2022: 352 (svar fra 38 klubber)
Gennemsnittet for antal deltagere i 2022 er 9,3 pr. klub.
Deltagere som tilkendegav at de ville melde sig ind i klubben:
2021: 88 (svar fra 14 klubber)
2022: 168 (svar fra 29 klubber)
Gennemsnittet for antal tilkendegivelser om medlemskab i 2022 er 5,9 pr. klub:
Klubbernes særlige tiltag:
Her følger et sammendrag af de særlige tiltag som klubberne benyttede sig af før, under og efter.
Før åbent hus-arrangement:
De fleste klubber har uddelt eget pr. materiale (flyers, plakater mv.). Derudover har mange klubber
kontaktet lokalavisen/ugeavisen samt reklameret for arrangementet på lokale facebookgrupper.
Under åbent hus-arrangement:
De fleste klubber har været gode til at sørge for forplejning under arrangementet i form af kaffe/kage mv.
Efter åbent hus-arrangement:
Flere klubber har efterfølgende taget kontakt til deltagerne ved åbent hus-arrangementet.
Er der noget vi kan gøre bedre:
Langt de fleste klubber er tilfredse med åbent hus-kampagnen og den hjælp vi tilbyder i den forbindelse.
27 af 32 klubber vil gerne deltage i kampagnen igen næste år.