BAT60+ gennemfører landsdækkende kampagne i uge 37
I uge 37 gennemfører BAT60+ kampagnen for at få flere ældre til at dyrke idræt og/eller motion. Og gerne bordtennis som har dokumenteret at være særdeles egnet til at holde de naturlige alderdomsforandringer på afstand.
Med kampagnen samarbejder BAT60+ med foreninger/-klubber landet over, og opfordre klubber/-foreninger som endnu ikke har tilmeldt sig kampagnen i uge 37 til hurtigt – og inden den 19. august – at tilmelde sig aktiviteten.
Sidste sæson deltog mange bordtennisklubber og idrætsforeninger i kampagnen, og de deltagende foreninger kunne efterfølgende glæde sig over at have fået endnu flere medlemmer. Dette både skæppede godt i klubkasserne, men flere medlemmer gav også klubberne ekstra frivillig arbejdskraft i forbindelse med stævner mv.
Det er en indiskutabel kendsgerning, at kampagnen for at få endnu flere til at prøve bordtennissporten i en klub eller forening har medført, at flere end 2.000 60+’er landet over har meldt sig ind i klubberne de seneste tre år.
BAT60+ arbejder målrettet for at de ældre bordtennisspillere forpligtende deltagelse i bordtennisklubber/- foreninger. Det er bl.a. derfor BAT60+ støtter de klubber og foreninger som deltager i kampagnen i uge 37.
Hviler ikke på laurbærrene
– Det er afgørende, at vi ikke hviler på laurbærrene efter successen med de seneste års kampagner i uge 37. Vi skal fortsætter vores målrettede arbejde med at øge de ældres aktivitet omkring bordtennisbordene landet over. Lige som det sociale samvær i klubberne, når der ikke spilles bordtennis er mindst ligeså vigtigt for de ældres sundhed og velvære, siger Lis Hævdholm, som er FU-medlem af BAT60+ og tidligere formand for Dansk Bordtennisunion.
– Jeg vil stærkt opfordre alle 60+’ere – men også gerne yngre interesserede – til at udnytte den mulighed, at bordtennisklubber og foreninger landet over slår dørene op i uge 37 og lader alle – øvede og uøvede – prøve bordtennissportens fascination.
– Hvordan vi som ældre vælger at bruge vores hverdag, handler også om vores velfærd. Hvis man vælger at være aktiv, øges sandsynligheden for, at man også er det resten af livet, forklarer Lis Hævdholm.
Kampagnen ”Uge 37” er støttet af DGI Bordtennis og Bordtennis Danmark. Og man kan læse mere om projektet i diverse ugeaviser og andre medier, ligesom de deltagende klubber/-foreninger på forskellig vis vil orientere om tid og sted for deres tilbud.