28. september 2019
BAT60+’s årlige ”uge37” kampagne hitter for 3. år i træk
Af: ole.huckelkamp@bat60.dk
1000 60+’ere besøgte 60+ bordtennis-foreningerne i uge37 2017-2018-2019.
2017: 280 60+’ere besøgte 42 foreninger og 220 meldte sig ind i foreningerne
2018: 435 60+’ere besøgte 48 foreninger og 360 meldte sig ind i foreningerne
2019: 312 60+’ere besøgte 43 foreninger og 75-80% forventes medlemskab.
Klik her og se hvor der var åbent hus i uge 37 2019: Her er der BAT60+ åbent hus i Danmark
Højdespringerne i årets uge37 kampagne er:
Glædeligt at mangfoldigheden i væksten af 60+ bordtennis er meget stor, både i de store foreninger og de mindre, ”fra Hirtshals i nord via Samsø til Tejn på Bornholm”, og især de mange nye foreninger på Fyn, der er kommet på BAT60+ landkortet.
Foreninger med 5-10 besøg på åbent hus dagen(e) udgør omkring halvdelen af besøgene, og måske er de 100 besøg i denne gruppe det mest opmuntrende, for her ligger der yderligere vækstmuligheder i de kommende år.
8 foreninger fik intet ud af kampagnen, og det skyldes problemer med manglende artikler og/eller annoncer i lokalmedierne.
Det problem gør vi noget ved næste år!
Til gengæld kan vi se, at de foreninger, der deltog aktivt i kampagnen, er de der fik flest besøg.
Næste år vil vi opmuntre flere foreninger til at deltage aktivt i kampagnen.
Tak for 43 foreningers indsats og engagement i årets uge37 kampagne!
BAT60+ fællesudvalget.
Billedet: OB ældrebordtennis. Foto: BAT60+ filmen
Om 3 års uge37-kampagner.
- I 2017 var kampagnen tiltænkt som fælles åbent hus arrangementer for Danmarks 60+ bordtennis-foreninger.
- I 2018 blev det til en årlig tradition for åbent hus event.
- I 2019 er uge37 en ægte, velgennemprøvet kampagne.
- I alt 77 60+ bordtennisforeninger har deltaget i kampagnen, halvdelen endda i flere år.
Om uge37 kampagnen i 2019.
“Uge37” er på vej til at blive et “BAT60+ brand” bygget op omkring BAT60+’s værdier, historie og kernefortælling.
“Uge37” kampagnen øger kendskabet mange gange til 60+ bordtennis, år efter år.
Åbent hus er en del af “uge37”, der skaber værdier, tilfører lederemner, motivation til andre aldersgrupper i foreningerne, hjælp til ungdomsafdelingerne, gør foreningerne større og mere synlige i lokalområdet, skaber øget økonomi,og skaber glæde og passion i de mange nye fællesskaber, samt ikke mindst meget gavnlig for krop og sind.
Se her Professor Albert Gjeddes konklusioner på sundhedsområdet, for bordtennisspillere: